Hibrit (Gergin Eğik Askı+Asma) köprü
1408 m ana açıklık
59 m genişlik
Yüksek mühendislik ve teknoloji ürünü olarak hibrit (Gergin Eğik Askı+Asma) yapıda tasarlanan köprü üzerinde 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli demiryolu planlaması yapılmıştır.
Estetik ve teknik özellikleriyle dünyanın sayılı köprüleri arasında yer alan 3. Boğaz Köprüsü, 58,4 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, 1.408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde hem karayolu hem raylı sistem olan dünyanın en uzun, 322 metreyi aşan kule yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsüdür.
Kuleler ve köprünün ana unsurları köprü estetiğine dinamik ve güçlü bir karakter verecek şekilde tasarlanmıştır.
Kuzey Marmara Otoyolu’nun Asya ve Avrupa kıtaları arasındaki bağlantı noktası olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü geçişinde sağlanan yanal görüş açısı, geçişi etkileyici bir deneyime dönüştürmektedir.
Yüksek mühendislik ve teknoloji ürünü olarak hibrit (Gergin Eğik Askı+Asma) yapıda tasarlanan köprü üzerinde 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli demiryolu planlaması yapılmıştır.
Estetik ve teknik özellikleriyle dünyanın sayılı köprüleri arasında yer alan 3. Boğaz Köprüsü, 58,4 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, 1.408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde hem karayolu hem raylı sistem olan dünyanın en uzun, 322 metreyi aşan kule yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsüdür.
Kuleler ve köprünün ana unsurları köprü estetiğine dinamik ve güçlü bir karakter verecek şekilde tasarlanmıştır.
Kuzey Marmara Otoyolu’nun Asya ve Avrupa kıtaları arasındaki bağlantı noktası olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü geçişinde sağlanan yanal görüş açısı, geçişi etkileyici bir deneyime dönüştürmektedir.
Üzerinde raylı sistem olan
dünyanın en uzun asma köprüsü:
1.408 metre