116 km otoyol
2900x2 çift tüp tünel
1987 yılında, özellikle kış aylarında büyük sıkıntı yaşanan, trafiğin her daim yoğun olduğu Gümüşova-Gerede güzergahına otoyol yapılmasına karar verilmiş; 26 kilometrelik Bolu Dağı geçişi ise güzergahın kilit noktası olarak belirlenmiştir.
Birinci derece deprem bölgesinde yer alan ve altından fay geçen tünel bölgesinde bu süreçte 2 büyük deprem felaketi de gerçekleşmiş; tüm bu olumsuzluklara rağmen proje başarıyla tamamlanmıştır.
Avrupa ve Asya’yı bağlayan Anadolu Otoyolu’nda, Gümüşova-Gerede arasında yer alan kesim, 116 km otoyol ve 6,3 km bağlantı yolundan oluşmaktadır. Beş kesime ayrılan projenin ilk 90 kilometrelik 4 kesimi, 1992 ile 1996 yılları arasında muhtelif tarihlerde ulaşıma açılmıştır.
Toplam uzunluğu 2x4.650 m olan 4 adet viyadük ile 2x2.900 m olan çift tüp delme tünel içeren Bolu Dağı geçişi kesimi ise 2007 senesi içerisinde trafiğe açılmıştır.
1987 yılında, özellikle kış aylarında büyük sıkıntı yaşanan, trafiğin her daim yoğun olduğu Gümüşova-Gerede güzergahına otoyol yapılmasına karar verilmiş; 26 kilometrelik Bolu Dağı geçişi ise güzergahın kilit noktası olarak belirlenmiştir.
Birinci derece deprem bölgesinde yer alan ve altından fay geçen tünel bölgesinde bu süreçte 2 büyük deprem felaketi de gerçekleşmiş; tüm bu olumsuzluklara rağmen proje başarıyla tamamlanmıştır.
Avrupa ve Asya’yı bağlayan Anadolu Otoyolu’nda, Gümüşova-Gerede arasında yer alan kesim, 116 km otoyol ve 6,3 km bağlantı yolundan oluşmaktadır. Beş kesime ayrılan projenin ilk 90 kilometrelik 4 kesimi, 1992 ile 1996 yılları arasında muhtelif tarihlerde ulaşıma açılmıştır.
Toplam uzunluğu 2x4.650 m olan 4 adet viyadük ile 2x2.900 m olan çift tüp delme tünel içeren Bolu Dağı geçişi kesimi ise 2007 senesi içerisinde trafiğe açılmıştır.