120+ köprü ve viyadük
Hindistan’ın en stratejik demiryolu projelerinden Bilaspur-Manali-Leh Demiryolu, Himalaya bölgesini Hint anakarasına bağlamak amacıyla başlatılan, ulusal öneme sahip büyük bir projedir.
Proje kapsamında Bilaspur-Manali-Leh güzergahları boyunca 120’den fazla köprü, viyadük ve üst geçit yer almaktadır.
Proje üst yapı tipi olarak kompozit kiriş ve kafes kirişler kullanılmakta olup açıklık değerleri 18-80 m arasında değişmektedir. Projede mobil vinç, konsol ve itme-sürme yapım yöntemleri kullanılmaktadır.
Ayak yükseklikleri 5 m kısa ayaklardan, 70 metreye yüksekliğe kadar farklılık göstermektedir.
Projelerde ağırlıklı olarak yüzeysel ve kazık tipi temeller uygulanmıştır. Ayrıca, oyulma derinliği fazla olan nehir yatağındaki ayaklar için “Top-Down” yapım yöntemiyle, keson tipi temeller kullanılmaktadır.
Yüksek rakımlı dağlık coğrafya, derin vadiler, çetin hava koşulları, yüksek ayaklar, geniş nehirler ve yüksek deprem riski projenin başlıca zorlayıcı faktörleridir.
Hindistan’ın en stratejik demiryolu projelerinden Bilaspur-Manali-Leh Demiryolu, Himalaya bölgesini Hint anakarasına bağlamak amacıyla başlatılan, ulusal öneme sahip büyük bir projedir.
Proje kapsamında Bilaspur-Manali-Leh güzergahları boyunca 120’den fazla köprü, viyadük ve üst geçit yer almaktadır.
Proje üst yapı tipi olarak kompozit kiriş ve kafes kirişler kullanılmakta olup açıklık değerleri 18-80 m arasında değişmektedir. Projede mobil vinç, konsol ve itme-sürme yapım yöntemleri kullanılmaktadır.
Ayak yükseklikleri 5 m kısa ayaklardan, 70 metreye yüksekliğe kadar farklılık göstermektedir.
Projelerde ağırlıklı olarak yüzeysel ve kazık tipi temeller uygulanmıştır. Ayrıca, oyulma derinliği fazla olan nehir yatağındaki ayaklar için “Top-Down” yapım yöntemiyle, keson tipi temeller kullanılmaktadır.
Yüksek rakımlı dağlık coğrafya, derin vadiler, çetin hava koşulları, yüksek ayaklar, geniş nehirler ve yüksek deprem riski projenin başlıca zorlayıcı faktörleridir.