Skip to Content

Blog Archives

BÜYÜK ALMATI ÇEVRE YOLU PROJESİ (BAKAD), KAZAKİSTAN

BÜYÜK ALMATI ÇEVRE YOLU PROJESİ (BAKAD), KAZAKİSTAN

Kazakistan’ın ilk büyük kamu-özel sektör ortaklığı projesi olan ve Almatı eyaletinin Karasay ili ve Talgar ilçelerinden geçerek çevre yolu şeklinde projelendirilen hattın uzunluğu 66 kilometredir.

Yolun 14,5 km’lik kısmı 4 şerit, 51,5 km’lik kısmı ise 6 şerit olarak tasarlanmıştır. Yol üzerinde 7 adet kavşak, 19 alt-üstgeçit ve 19 köprü bulunmaktadır. Bu proje ile şehir içindeki trafik sıkışıklığının önemli ölçüde önlenmesi öngörülmektedir.

KINALI-TEKİRDAĞ-ÇANAKKALE-SAVAŞTEPE OTOYOLU, MALKARA-ÇANAKKALE KESİMİ

KINALI-TEKİRDAĞ-ÇANAKKALE-SAVAŞTEPE OTOYOLU, MALKARA-ÇANAKKALE KESİMİ

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu’nun 88 km uzunluğundaki Malkara-Çanakkale kesimi; Malkara’nın güneyinden başlayarak Lapseki Şekerkaya mevkiinde son bulmaktadır.

Tamamlandığında İstanbul ile Çanakkale’yi birbirine bağlayacak olan otoyol projesi kapsamında 4 adet viyadük, 12 adet köprülü kavşak, 44 altgeçit, 12 köprü, 43 üstgeçit ve 1 adet ekolojik köprü yer almaktadır.

RAIL BALTICA

RAIL BALTICA

Rail Baltica, Baltık Devletleri’ni Avrupa demiryolu ağına entegre etmeyi amaçlayan bir demiryolu taşımacılığı altyapı projesidir. Toplam uzunluğu 870 km olan Rail Baltica Projesi, Avrupa Birliği ülkeleri-Litvanya, Letonya, Estonya’yı kapsamaktadır. Bu proje ile Orta ve Kuzey Avrupa Demiryolu bağlantılarının iyileştirilmesi hedeflenmektedir.

Litvanya ve Estonya’daki Rail Baltica Demiryolu Projesi için Tasarım Kontrollük Hizmetleri 3TI Progetti ve Yüksel Proje ortak girişimi tarafından sağlanacaktır.

Projenin 213 km’lik Estonya kesiminde 52 demiryolu köprüsü, 24 ekolojik köprü, 42 yol geçişi, 284 menfez ve diğer sanat yapıları yer alırken, 168 km’lik Litvanya kesiminde ise 38 demiryolu köprüsü, 7 ekolojik köprü, 22 yol geçişi, 156 menfez ve diğer sanat yapıları yer almaktadır.

 

TUZ GÖLÜ YERALTI DOĞALGAZ DEPOLAMA TESİSİ KAPASİTE ARTIŞI PROJESİ

TUZ GÖLÜ YERALTI DOĞALGAZ DEPOLAMA TESİSİ KAPASİTE ARTIŞI PROJESİ

Projenin temel amacı Tuz Gölü yakınındaki 40 mağarada tuz rezervlerinin eritilerek yerine 5 milyar m³ doğalgaz depolanmasıdır.

Proje kapsamında, Hirfanlı Barajı’ndan su alma yapısı ile alınan tatlı su, pompa istasyonuna iletilecektir. Pompa istasyonuna iletilen su, mağaralara gönderilecek ve mağaralardaki çözünme işleminden sonra oluşan tuzlu su, tekrar pompa istasyonuna iletilerek buradan Tuz Gölü’ne deşarj edilecektir.

 

 

ZENICA KUZEY OTOYOLU, BOSNA HERSEK

ZENICA KUZEY OTOYOLU, BOSNA HERSEK

Otoyol proje kesimi, Bosna Hersek’in komşuları olan Sırbistan ve Hırvatistan sınırlarını birbirine bağlayan ve ülkenin Kuzey-Güney ana otoyol bağlantısı olan “Motorway Corridor Vc”nin bir kısmını oluşturmaktadır.

Proje kapsamında; yaklaşık 6 km uzunluğunda otoyol, 2 tünel, 3 viyadük, 1 çelik köprü, 1 köprülü kavşak, 1.4 km uzunluğunda bağlantı yolu, 4 km kent içi yol, 1 katlı kavşak ve gişe alanı bulunmaktadır.

 

 

BÜKREŞ ÇEVRE YOLU (KESİM 2), ROMANYA

BÜKREŞ ÇEVRE YOLU (KESİM 2), ROMANYA

Romanya otoyol standartlarına uygun olarak projelendirilen 100 km uzunluğundaki Bükreş Çevre Yolu; erişim kontrollü ve 2×2 şeritlidir.

Yüksel Proje’nin iş kapsamında; Bükreş’in güneyinde, Vidra ve Bragadiru ilçelerini birbirine bağlayan 69 ile 85,3. km’ler (16,3 km) arasındaki kesim bulunmaktadır. Bu kesimde 10 üst geçit, 6 otoyol köprüsü, 2 kavşak, 1 bakım ve operasyon merkezi ve 1 park alanı yer alacaktır.

 

 

RISHIKESH- KARANPRAYAG DEMİRYOLU (PAKET-2 VE PAKET-5), HİNDİSTAN

RISHIKESH- KARANPRAYAG DEMİRYOLU (PAKET-2 VE PAKET-5), HİNDİSTAN

Hindistan,  Uttarakhand Eyaletinde Rishikesh ve Karanprayag şehirleri arası 125 km uzunluğundaki demiryolu projesinin 14 km’lik kesimi ile 10 km’lik diğer bir kesimini kapsamaktadır.

Demiryolu bağlantısı, Rishikesh ve Karanprayag arasındaki yolculuk mesafesini 7 saatten 2 saate indirecektir.

 

 

BILASPUR-MANALI-LEH DEMİRYOLU, HİNDİSTAN

BILASPUR-MANALI-LEH DEMİRYOLU, HİNDİSTAN

Hindistan, Jammu&Kashmir ve Himachal Pradesh eyaletlerinden geçen, Bilaspur-Manali-Leh koridorunda yer alan projenin öngörülen uzunluğu yaklaşık 475 km’dir.

Stratejik öneme sahip proje güzergâhının özellikle Manali-Leh kesimi, yüksek irtifa, oksijen azlığı, sert hava koşulları ve kısıtlı erişim gibi oldukça zorlu koşullara sahiptir. Yaklaşık %50’sinin tünellerden oluşacağı öngörülen proje tamamlandığında, dünyanın en yüksek demiryolu hatlarından biri olacaktır.

 

 

GEBZE-İZMİR OTOYOLU VE OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ

GEBZE-İZMİR OTOYOLU VE OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ

Yap-İşlet-Devret modeli ile gerçekleştirilen proje, 384 km otoyol ve 49 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 km uzunluğundadır. Proje kapsamında pek çok köprü, viyadük ve tünel bulunmaktadır.

Proje kapsamında yer alan Osmangazi Köprüsü’nün orta açıklığı 1.550 m’dir. Bu açıklığı ile dünyanın en büyük 4. orta açıklıklı köprüsü olma özelliğine sahiptir. Köprü kulelerinin yüksekliği 252 m’dir.

 

KUZEY MARMARA OTOYOLU VE YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ

KUZEY MARMARA OTOYOLU VE YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ

Yap-İşlet-Devret modeli ile gerçekleştirilmekte olan proje yaklaşık 95 km otoyol ve 27 km bağlantı yollarını, her biri yaklaşık 700 m uzunluğunda olan 4 şeritli çift tüp tüneli, 1.408 m uzunluğunda asma köprüyü, 37 adet viyadüğü ve çeşitli büyüklük ve uzunlukta küçük sanat yapılarını kapsamaktadır.

Yüksek mühendislik ve teknoloji ürünü olarak hibrid (Gergin Eğik Askı+Asma) tasarlanan köprü üzerinde 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli demiryolu planlaması yapılmıştır. Estetik ve teknik özellikleriyle dünyanın sayılı köprüleri arasında yer alan 3. Boğaz Köprüsü, 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, 1.408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun, 322 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsüdür.

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ VE GEBZE-İZMİR OTOYOLU

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ VE GEBZE-İZMİR OTOYOLU

 

Yap-İşlet-Devret modeli ile gerçekleştirilen proje kapsamında yer alan Osmangazi Köprüsü’nün orta açıklığı 1.550 m’dir. Bu açıklığı ile dünyanın en büyük 4. orta açıklıklı köprüsü olma özelliğine sahiptir. Köprü kulelerinin yüksekliği 252 m’dir.

Projenin tamamı, 384 km otoyol ve 49 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 km uzunluğundadır. Proje kapsamında pek çok köprü, viyadük ve tünel bulunmaktadır.

 

 

MATEEN TÜNELİ VE BAĞLANTI YOLLARI, IRAK

MATEEN TÜNELİ VE BAĞLANTI YOLLARI, IRAK

Proje, 4,76 km konvansiyonel yöntemle açılan delme tünel, 300 m viyadük, 10,5 m hemzemin hat ile yarma ve dolgular olmak üzere toplam 15,55 m karayolu projelerinin hazırlanmasını içermektedir. Ayrıca proje kapsamında işletme binası, trafo, su deposu ve araç park ünitesi gibi hizmet yapılarının tasarımı da yapılmıştır.

ORAN LİMANI OTOYOL BAĞLANTISI, CEZAYİR

ORAN LİMANI OTOYOL BAĞLANTISI, CEZAYİR

Cezayir Oran Limanı ile Doğu-Batı Otoyolu’nu birbirine bağlayacak olan ilk 8 km’lik şehir geçişi projesi kapsamında yaklaşık;

  • 1,3 km tahkimat yapısı
  • 1,3 km aç-kapa yapısı
  • 1,56 km çift tüp tünel
  • 1,28 km uzunluğunda prekast kutu kesitli ardgerme köprü yer almaktadır.

BATNA OTOYOLU, CEZAYİR

BATNA OTOYOLU, CEZAYİR

Batna ili ile Doğu-Batı otoyolunu birbirine bağlayan bu otoyolun amacı ülkenin Güney – Doğu bölgesine Constantine, Oum El Bouaghi ve Batna ili sınırlarından geçerek daha iyi bir hizmet vermek ve yoğun trafige sahip olan RN 03 devlet yolunun trafik yükünü hafifletmektir.

ANKARA-POZANTI OTOYOLU

ANKARA-POZANTI OTOYOLU

Ankara-Pozantı Otoyolu’nun Eminlik-Kemerhisar Kesimi, 24 km uzunluğundaki 2×3 şeritli otoyol ve 31 km uzunluğundaki bağlantı yollarından oluşmaktadır.

AFYON-ANTALYA-ALANYA OTOYOLU

AFYON-ANTALYA-ALANYA OTOYOLU

Proje kapsamında yaklaşık 156 km uzunluğunda, 2×3 şeritli otoyol yer almaktadır.

MUGANLI-YEVLAK KARAYOLU, AZERBAYCAN

MUGANLI-YEVLAK KARAYOLU, AZERBAYCAN

Toplam 144,8 km uzunluğundaki Muganlı-Yevlak Yolu (M4 Yolu), Azerbaycan’ın kuzeybatı bölgesindeki vilayetleri Bakü’ye bağlamak için alternatif bir yol olarak hizmet vermektedir.

MISURATHA-EMSAED OTOYOLU, LİBYA

MISURATHA-EMSAED OTOYOLU, LİBYA

Libya’da, Tunus sınırından Mısır sınırına kadar Akdeniz boyunca uzanan mevcut sahil yolunun uzunluğu yaklaşık olarak 2.000 km’dir. Libya hükümeti, mevcut sahil yoluna alternatif ve yüksek standartlarda yeni bir otoyol yapılmasını planlamıştır.

Misuratha-Emsaed arasında 2×3 şeritli olarak tasarlanan projenin uzunluğu yaklaşık 1400 km’dir.

MATEEN TÜNELİ VE BAĞLANTI YOLLARI, IRAK

MATEEN TÜNELİ VE BAĞLANTI YOLLARI, IRAK

Proje, 4,76 km konvansiyonel yöntemle açılan delme tünel, 300 m viyadük, 10,5 m hemzemin hat ile yarma ve dolgular olmak üzere toplam 15,55 m karayolu projelerinin hazırlanmasını içermektedir. Ayrıca proje kapsamında işletme binası, trafo, su deposu ve araç park ünitesi gibi hizmet yapılarının tasarımı da yapılmıştır.

İZMİR KÖRFEZ GEÇİŞİ

İZMİR KÖRFEZ GEÇİŞİ

İzmir Körfezi’nin kuzeyi ve güneyini bağlayan proje kapsamında;

12 km otoyol
16 km raylı sistem
4,2 km uzunluğunda köprü
0,5 km eğik gergi askılı köprü
0,8 km yapay ada
2 km batırma tüp tünel yer almaktadır.

KABİL-KANDAHAR YOLU, AFGANİSTAN

KABİL-KANDAHAR YOLU, AFGANİSTAN

Afganistan’ın yeniden kalkındırılması projesi kapsamında USAID, Dünya Bankası ve Asya Kalkınma Bankası tarafından ihale edilen karayollarının toplam 136 km uzunluğundaki bölümünün projeleri hazırlanmıştır.

GÜMÜŞOVA-GEREDE OTOYOLU

GÜMÜŞOVA-GEREDE OTOYOLU

İstanbul’u Ankara’ya bağlayan Anadolu Otoyolu’nun Gümüşova-Gerede arasında yer alan kesimi 116 km otoyol ve 6,3 km bağlantı yolundan oluşmaktadır. Bolu Dağı geçişi bölümünde; toplam uzunluğu 2×4.650 m olan 4 adet viyadük ile 2×2.900 m olan çift tüp delme tünel yer almaktadır.

GERZE-SİNOP YOLU

GERZE-SİNOP YOLU

Gerze-Sinop Yolu, Doğu Karadeniz Sahil Yolu’nun Samsun-Sinop arasındaki kesiminde, Gerze ilçesinden başlayıp Sinop ilinde sonlanmaktadır. Toplam 34.5 km uzunluğundaki güzergah jeolojik açıdan oldukça sorunlu bir bölgeden geçmektedir.

ANNABA-TEBESSA OTOYOLU, CEZAYİR

ANNABA-TEBESSA OTOYOLU, CEZAYİR

Cezayir’in kuzeydoğusunda yer alan Annaba şehri ile güneyinde yer alan Tebessa şehrini birbirine bağlayan 200 km uzunluğunda 2×3 şeritli otoyol projesidir.

YAKAKENT-GERZE YOLU

YAKAKENT-GERZE YOLU

Yakakent-Gerze Yolu, Doğu Karadeniz Sahil Yolu’nun Samsun-Sinop arasındaki kesiminde, Yakakent ilçesinden başlayıp Gerze ilçesinde sonlanmaktadır. Güzergahın jeolojik açıdan oldukça sıkıntılı bir bölgeden geçmesi ve doğa/deniz güzelliği ile tanınan bölgede çevreye duyarlı bir proje oluşturulma zorunluluğu projenin önemli kriterlerini oluşturmaktadır. Bölünmüş yol standardında gerçekleştirilen yolun toplam uzunluğu 36 km’dir.