Skip to Content

Blog Archives

BÜYÜK ALMATI ÇEVRE YOLU PROJESİ (BAKAD), KAZAKİSTAN

BÜYÜK ALMATI ÇEVRE YOLU PROJESİ (BAKAD), KAZAKİSTAN

Kazakistan’ın ilk büyük kamu-özel sektör ortaklığı projesi olan ve Almatı eyaletinin Karasay ili ve Talgar ilçelerinden geçerek çevre yolu şeklinde projelendirilen hattın uzunluğu 66 kilometredir.

Yolun 14,5 km’lik kısmı 4 şerit, 51,5 km’lik kısmı ise 6 şerit olarak tasarlanmıştır. Yol üzerinde 7 adet kavşak, 19 alt-üstgeçit ve 19 köprü bulunmaktadır. Bu proje ile şehir içindeki trafik sıkışıklığının önemli ölçüde önlenmesi öngörülmektedir.

KINALI-TEKİRDAĞ-ÇANAKKALE-SAVAŞTEPE OTOYOLU, MALKARA-ÇANAKKALE KESİMİ

KINALI-TEKİRDAĞ-ÇANAKKALE-SAVAŞTEPE OTOYOLU, MALKARA-ÇANAKKALE KESİMİ

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu’nun 88 km uzunluğundaki Malkara-Çanakkale kesimi; Malkara’nın güneyinden başlayarak Lapseki Şekerkaya mevkiinde son bulmaktadır.

Tamamlandığında İstanbul ile Çanakkale’yi birbirine bağlayacak olan otoyol projesi kapsamında 4 adet viyadük, 12 adet köprülü kavşak, 44 altgeçit, 12 köprü, 43 üstgeçit ve 1 adet ekolojik köprü yer almaktadır.

RAIL BALTICA

RAIL BALTICA

Rail Baltica, Baltık Devletleri’ni Avrupa demiryolu ağına entegre etmeyi amaçlayan bir demiryolu taşımacılığı altyapı projesidir. Toplam uzunluğu 870 km olan Rail Baltica Projesi, Avrupa Birliği ülkeleri-Litvanya, Letonya, Estonya’yı kapsamaktadır. Bu proje ile Orta ve Kuzey Avrupa Demiryolu bağlantılarının iyileştirilmesi hedeflenmektedir.

Litvanya ve Estonya’daki Rail Baltica Demiryolu Projesi için Tasarım Kontrollük Hizmetleri 3TI Progetti ve Yüksel Proje ortak girişimi tarafından sağlanacaktır.

Projenin 213 km’lik Estonya kesiminde 52 demiryolu köprüsü, 24 ekolojik köprü, 42 yol geçişi, 284 menfez ve diğer sanat yapıları yer alırken, 168 km’lik Litvanya kesiminde ise 38 demiryolu köprüsü, 7 ekolojik köprü, 22 yol geçişi, 156 menfez ve diğer sanat yapıları yer almaktadır.

 

TUZ GÖLÜ YERALTI DOĞALGAZ DEPOLAMA TESİSİ KAPASİTE ARTIŞI PROJESİ

TUZ GÖLÜ YERALTI DOĞALGAZ DEPOLAMA TESİSİ KAPASİTE ARTIŞI PROJESİ

Projenin temel amacı Tuz Gölü yakınındaki 40 mağarada tuz rezervlerinin eritilerek yerine 5 milyar m³ doğalgaz depolanmasıdır.

Proje kapsamında, Hirfanlı Barajı’ndan su alma yapısı ile alınan tatlı su, pompa istasyonuna iletilecektir. Pompa istasyonuna iletilen su, mağaralara gönderilecek ve mağaralardaki çözünme işleminden sonra oluşan tuzlu su, tekrar pompa istasyonuna iletilerek buradan Tuz Gölü’ne deşarj edilecektir.

 

 

ZENICA KUZEY OTOYOLU, BOSNA HERSEK

ZENICA KUZEY OTOYOLU, BOSNA HERSEK

Otoyol proje kesimi, Bosna Hersek’in komşuları olan Sırbistan ve Hırvatistan sınırlarını birbirine bağlayan ve ülkenin Kuzey-Güney ana otoyol bağlantısı olan “Motorway Corridor Vc”nin bir kısmını oluşturmaktadır.

Proje kapsamında; yaklaşık 6 km uzunluğunda otoyol, 2 tünel, 3 viyadük, 1 çelik köprü, 1 köprülü kavşak, 1.4 km uzunluğunda bağlantı yolu, 4 km kent içi yol, 1 katlı kavşak ve gişe alanı bulunmaktadır.

 

 

BÜKREŞ ÇEVRE YOLU (KESİM 2), ROMANYA

BÜKREŞ ÇEVRE YOLU (KESİM 2), ROMANYA

Romanya otoyol standartlarına uygun olarak projelendirilen 100 km uzunluğundaki Bükreş Çevre Yolu; erişim kontrollü ve 2×2 şeritlidir.

Yüksel Proje’nin iş kapsamında; Bükreş’in güneyinde, Vidra ve Bragadiru ilçelerini birbirine bağlayan 69 ile 85,3. km’ler (16,3 km) arasındaki kesim bulunmaktadır. Bu kesimde 10 üst geçit, 6 otoyol köprüsü, 2 kavşak, 1 bakım ve operasyon merkezi ve 1 park alanı yer alacaktır.

 

 

RISHIKESH- KARANPRAYAG DEMİRYOLU (PAKET-2 VE PAKET-5), HİNDİSTAN

RISHIKESH- KARANPRAYAG DEMİRYOLU (PAKET-2 VE PAKET-5), HİNDİSTAN

Hindistan,  Uttarakhand Eyaletinde Rishikesh ve Karanprayag şehirleri arası 125 km uzunluğundaki demiryolu projesinin 14 km’lik kesimi ile 10 km’lik diğer bir kesimini kapsamaktadır.

Demiryolu bağlantısı, Rishikesh ve Karanprayag arasındaki yolculuk mesafesini 7 saatten 2 saate indirecektir.

 

 

BILASPUR-MANALI-LEH DEMİRYOLU, HİNDİSTAN

BILASPUR-MANALI-LEH DEMİRYOLU, HİNDİSTAN

Hindistan, Jammu&Kashmir ve Himachal Pradesh eyaletlerinden geçen, Bilaspur-Manali-Leh koridorunda yer alan projenin öngörülen uzunluğu yaklaşık 475 km’dir.

Stratejik öneme sahip proje güzergâhının özellikle Manali-Leh kesimi, yüksek irtifa, oksijen azlığı, sert hava koşulları ve kısıtlı erişim gibi oldukça zorlu koşullara sahiptir. Yaklaşık %50’sinin tünellerden oluşacağı öngörülen proje tamamlandığında, dünyanın en yüksek demiryolu hatlarından biri olacaktır.

 

 

NAGPUR – MUMBAI OTOYOLU THANE BÖLGESİ- BIRWADI-AMNE ARASI, HİNDİSTAN

NAGPUR – MUMBAI OTOYOLU THANE BÖLGESİ- BIRWADI-AMNE ARASI, HİNDİSTAN

Proje Maharashtra eyaletinde bulunan Nagpur ve Mumbai şehirlerini birbirine bağlayan 8 şeritli ekspres otoyol projesinin 37 km’lik kısmını (tünelli bölüm) kapsamaktadır. Otoyol, eyalette bulunan 10 ilçe ve 390 köyden geçecek ve iki şehir arasındaki seyahat süresini 8 saate düşürecektir.

AMARAVATI ICONIC KÖPRÜSÜ, HİNDİSTAN

AMARAVATI ICONIC KÖPRÜSÜ, HİNDİSTAN

Krishna Nehri üzerinde bulunan Andhra Pradesh Eyaleti’nin yeni başkenti Amaravati ve Vijayawada kentlerini birbirine bağlayan, 6 şeritli, 3.2 km uzunluğundaki gergi askılı ikonik köprüdür.

İZMİR KÖRFEZ GEÇİŞİ KÖPRÜSÜ

İZMİR KÖRFEZ GEÇİŞİ KÖPRÜSÜ

İzmir Körfezi’nin iki yakası arasında ulaşım bütünlüğü sağlanmasının amaçlandığı İzmir Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Projesi kapsamında tasarlanan gergin eğik kablo askılı ana köprünün uzunluğu yaklaşım köprüsü ile birlikte 4175 m’dir.

Ana açıklığı 270 m olan köprünün dengeli konsol yerinde dökme metodu ile inşa edilmesi planlanmaktadır.

KARS-IĞDIR DEMİRYOLU ÇELİK KEMER HIZLI TREN KÖPRÜSÜ

ÇELİK KEMER HIZLI TREN KÖPRÜSÜ

“Kars – Iğdır – Aralık – Dilucu Demiryolu Etüt Proje ve Mühendislik Hizmetleri” kapsamında yapılması planlanan kemer köprü, çelik konstrüksiyon olarak tasarlanmıştır.

Köprü açıklığı 200 m ve kemer yüksekliği 45 metredir. Vadi tabanından köprünün tabliyesine olan mesafe yaklaşık 60 metredir. Kemere bağlı askı elemanları ve enlemeler ise çelik I-kirişli kompozit tabliyeyi taşımaktadır. İki adet hızlı tren hattı ise balast tabakasının üzerinde yer almaktadır. Yaklaşık çelik ağırlığı 3500 tondur.

ORAN VİYADÜĞÜ, CEZAYİR

ORAN VİYADÜĞÜ, CEZAYİR

Cezayir’in Oran şehrinde 8 km’lik şehir geçişi projesi kapsamında yapılması planlanan 690 m uzunluğunda bir viyadüktür. Viyadük, fabrikada imal edilen prekast segmental modüllerin yerinde ardgerme teknolojisi ile montajı sonucu yapılacaktır. Kenar açıklıkları 40 m olup, 70, 75 ve 80 m’lik orta açıklıklara sahiptir. Viyadük giriş ve çıkışları yatay kurb içinde yer almaktadır. Toplam 17 orta ayağın olduğu viyadüklerde tüm temeller kazıklı sistemdir.

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ VE GEBZE-İZMİR OTOYOLU

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ VE GEBZE-İZMİR OTOYOLU

 

Yap-İşlet-Devret modeli ile gerçekleştirilen proje kapsamında yer alan Osmangazi Köprüsü’nün orta açıklığı 1.550 m’dir. Bu açıklığı ile dünyanın en büyük 4. orta açıklıklı köprüsü olma özelliğine sahiptir. Köprü kulelerinin yüksekliği 252 m’dir.

Projenin tamamı, 384 km otoyol ve 49 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 km uzunluğundadır. Proje kapsamında pek çok köprü, viyadük ve tünel bulunmaktadır.

 

 

NİSSİBİ KÖPRÜSÜ

NİSSİBİ KÖPRÜSÜ

Nissibi Köprüsü Diyarbakır – Adıyaman devlet yolunun 125. km’sinde Atatürk Baraj Gölü üzerinde inşa edilmek üzere projelendirilmiştir. Gergin eğik kablo askılı olarak tasarlanan 2×2 şeritli köprünün toplam boyu 610 m olup, baraj gölü üzerindeki orta açıklığı 400 m, her iki yakadaki pilonların yüksekliği 96 m’dir.

KÖMÜRHAN KÖPRÜSÜ

KÖMÜRHAN KÖPRÜSÜ

Kömürhan Köprüsü Malatya-Elazığ Devlet Yolu üzerinde Karakaya Baraj Gölü üzerine inşa edilmektedir. Gergin eğik kablo askılı ve 165 m yüksekliğinde tek pilonlu olarak tasarlanan köprünün toplam uzunluğu 660 m, en büyük açıklığı 360 m’dir.

GÜLBURNU KÖPRÜSÜ

GÜLBURNU KÖPRÜSÜ

Toplam uzunluğu 330 m olan köprü, 2×82,5 m uzunluğunda kenar açıklıkları ve 165 m uzunluğunda orta açıklıktan oluşmaktadır. Ardgermeli kutu kesit bir yapı olarak tasarlanan köprü dengeli konsol yöntemi ile inşa edilmiştir.

AKYÜNLÜ KÖPRÜSÜ

AKYÜNLÜ KÖPRÜSÜ

Akyünlü Köprüsü, Tunceli-Elazığ Devlet Yolu’nda Uzunçayır Baraj Gölü üzerinde yer alacak olup, Malazgirt ilçesini Tunceli’ye bağlayacaktır. Platform genişliği 18 m, kenar açıklıkları 90 m, orta açıklığı 180 m olmak üzere toplam uzunluğu 360 metre olan 3 açıklıklı köprünün üstyapı sistemi yerinde dökme, dengeli konsol metoduyla inşa edilen ardgermeli kutu kesittir.

YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ VE KUZEY MARMARA OTOYOLU

YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ VE KUZEY MARMARA OTOYOLU

Yüksek mühendislik ve teknoloji ürünü olarak hibrid (Gergin Eğik Askı+Asma) tasarlanan köprü üzerinde 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli demiryolu planlaması yapılmıştır. Estetik ve teknik özellikleriyle dünyanın sayılı köprüleri arasında yer alan 3. Boğaz Köprüsü, 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, 1.408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun, 322 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsüdür.

Yap-İşlet-Devret modeli ile gerçekleştirilmekte olan proje yaklaşık 95 km otoyol ve 27 km bağlantı yollarını, her biri yaklaşık 700 m uzunluğunda olan 4 şeritli çift tüp tüneli, 1.408 m uzunluğunda asma köprüyü, 37 adet viyadüğü ve çeşitli büyüklük ve uzunlukta küçük sanat yapılarını kapsamaktadır.