Skip to Content

Blog Archives

ODTÜ YÜKSEL PROJE AMFİSİ

ODTÜ YÜKSEL PROJE AMFİSİ

Yüksel Proje’nin 40. yılında ODTÜ’ye armağan ettiği Yüksel Proje Amfisi; kampüste yapılan ilk hibe projelerden biridir.

1850 öğrenci kapasiteli, ikisi 250 kişilik 4 amfi ve 17 derslik barındıran ODTÜ Yüksel Proje Amfisi, 2019 bahar döneminde ilk öğrencilerini ağırlamaya başlamıştır.

Çırakoğlu Mimarlık tarafından tasarlanan Yüksel Proje Amfisi, ODTÜ Kampüsü’nün mimari diliyle uyumlu olup; beton, tuğla gibi yapı elemanlarının çıplak halleri ile kullanılması, güçlü peyzaj unsurları, yaya öncelikli bir yaşantı sunması gibi birçok özelliği taşımaktadır.

 

İSTANBUL İÇMESUYU VE KANALİZASYON MASTER PLANI

İSTANBUL İÇMESUYU VE KANALİZASYON MASTER PLANI

Veri toplama ve kontrolü, nüfus, su ihtiyacı, atıksu debi ve yüklerinin belirlenmesi, su kaynaklarının, su arıtma tesislerinin, su dağıtım sistemlerinin planlanması, su kalitesinin, su kayıplarının incelenmesi, atıksu toplama sisteminin, atıksu arıtma tesislerinin planlanması çamur yönetimi, koku kontrolü, suların geri kazanımının tasarlanması, yağmursuyu toplama ve dere sistemlerinin, taşkın yönetiminin planlanması, temel çevresel etkiler, iklim değişikliği ve kuraklık, coğrafi bilgi sistemleri, enerji yönetimi, işletme modeli, deprem, abone hizmetleri, özel raporlar, yatırım ve finansman, kurumsal yapı çalışmaları, master plan işinin genel kapsamını oluşturmaktadır.

Proje, Royal Haskoning DHV (Hollanda), Yüksel Proje ve Dolsar firmaları ortaklığında hazırlanacaktır.

 

3 KATLI BÜYÜK İSTANBUL TÜNELİ

3 KATLI BÜYÜK İSTANBUL TÜNELİ

İstanbul Boğazı’nın altından geçecek olan 4, 5 km uzunluğunda ve 17,5 m çapındaki dev tünel içinde 2×2 şeritli karayolu ve çift hatlı metronun yer aldığı proje; raylı sistem ve karayolu hatlarıyla entegre olacak.

Proje kapsamında üzerinde 14 adet istasyon olan 31 km uzunluğunda metro hattı ve 16,5 km uzunluğunda karayolu yer alıyor. Metro hattının 350 metre uzunluğundaki Haliç geçişinde yer alan istasyon, batırma tüp yöntemiyle su altında yapılacak.

Projenin tamamlanmasıyla, Avrupa Yakası’nda Hasdal Kavşağı’ndan, Anadolu Yakası’nda Çamlık Kavşağı’na karayoluyla erişim 14 dakikada; İncirli’den Söğütlüçeşme’ye metro ile erişim 45 dakikada sağlanacak. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.

 

 

CHARDHAM DEMİRYOLU, HİNDİSTAN

CHARDHAM DEMİRYOLU, HİNDİSTAN

Projede, deniz seviyesinden yaklaşık 3300 m yükseklikteki Himalaya eteklerinde yer alan ve Hinduizm’in 4 kutsal tapınağı olan, Gangotri, Yamunotri, Badrinath ve Kedarnath Tapınakları’na demiryolu bağlantısı hedeflenmektedir.

Demiryolunun toplam uzunluğu 327 km olup, tünellerin toplam uzunluğu 200 km’dir.

 

 

TLEMCEN-AKKID ABBAS DEMİRYOLU, CEZAYİR

TLEMCEN-AKKID ABBAS DEMİRYOLU, CEZAYİR

220km/h tasarım hızına sahip demiryolu projesi, Cezayir’in hızlı tren ağını oluşturacaktır. Batıda Tlemcen şehrinden başlayıp Fas sınırındaki Akkid-Abbas istasyonunda son bulan 56 km demiryolu hattı üzerinde 2 istasyon, 14 viyadük, 5 tünel, 2 köprü, 25 üstgeçit ,11 altgeçit, 32 menfez bulunmaktadır.

 

 

BOĞAZKÖPRÜ-YENİCE-TOPRAKKALE DEMİRYOLU REHABİLİTASYONU

BOĞAZKÖPRÜ-YENİCE-TOPRAKKALE DEMİRYOLU REHABİLİTASYONU

Boğazkoprü – Yenice ve Mersin – Toprakkale arasında yer alan yaklaşık 400 km uzunluğundaki demiryolu hatlarının rehabilitasyonu ve trafik yönetim sisteminin kurulmasının planlandığı proje kapsamında; hat boyundaki birçok istasyonun yenilenmesi, servis ve idari binaların yapılması, sinyalizasyon ve telekomünikasyon altyapısının kurulması ve manevra bölgelerinde yaklaşık 40 km yeni hat döşenmesi bulunmaktadır. Rehabilitasyon çalışmalarının tamamı mevcut işletme altında gerçekleştirilmektedir.

SİNCAN-ÇAYIRHAN-İSTANBUL DEMİRYOLU

SİNCAN-ÇAYIRHAN-İSTANBUL DEMİRYOLU

Türkiye’nin en büyük iki kenti olan Ankara ve İstanbul’u en kısa güzergah ile birbirine bağlayacak olan Sincan-Çayırhan-İstanbul Yüksek Hızlı Tren demiryolu hattının toplam uzunluğu 390 km olup; 350 km/saat tasarım hızına göre projelendirilmiştir.

NURDAĞ-BAŞPINAR DEMİRYOLU

NURDAĞ-BAŞPINAR DEMİRYOLU

Nurdağ İstasyonu ile başlayıp Başpınar Organize Sanayi Bölgesi’nde sonlanan demiryolu hattının toplam uzunluğu 55 km’dir.

NARLI-AKÇAGÖZE DEMİRYOLU

NARLI-AKÇAGÖZE DEMİRYOLU

Mevcut Narlı-Gaziantep-Karkamış Demiryolu hattı üzerinde 33.4 km’lik kesimde yer alan Narlı-Akçagöze Demiryolu, çift hat konvansiyonel demiryolu hattı olarak projelendirilmiştir.

KIRIKKALE-SAMSUN HIZLI TREN DEMİRYOLU

KIRIKKALE-SAMSUN HIZLI TREN DEMİRYOLU

Kırıkkale – Samsun Hızlı Tren Demiryolu hattının toplam uzunluğu 285 km olup, 250 km/saat proje hızına göre projelendirilmiştir.

ANKARA-SİVAS HIZLI TREN DEMİRYOLU (KAYAŞ-YERKÖY VE YERKÖY-SİVAS KESİMLERİ)

ANKARA-SİVAS HIZLI TREN DEMİRYOLU (KAYAŞ-YERKÖY VE YERKÖY SİVAS KESİMLERİ)

Ankara-Sivas Hızlı Tren Demiryolu Projesi, 142+249 km olup, 250 km/sa işletme hızına göre projelendirilmiştir.

ANKARA-İSTANBUL HIZLI TREN DEMİRYOLU GEBZE-KÖSEKÖY KESİMİ

ANKARA-İSTANBUL HIZLI TREN DEMİRYOLU GEBZE-KÖSEKÖY KESİMİ

Gebze – Köseköy hattı, Ankara – İstanbul Hızlı Tren Projesi’nin 56 km’lik kesimini oluşturmakta ve İstanbul’da Marmaray hattına bağlanmaktadır. Hat, 110-160 km/sa proje hızına göre projelendirilmiştir.

Proje kapsamında, mevcut konvansiyonel hattın yüksek hızlı tren işletmeciliğine uygun bir biçimde rehabilite edilerek üç hatta çıkarılması yer almaktadır.

ANKARA-İSTANBUL HIZLI TREN DEMİRYOLU, ESKİŞEHİR-KÖSEKÖY&KÖSEKÖY-GEBZE KESİMLERİ

ANKARA-İSTANBUL HIZLI TREN DEMİRYOLU, ESKİŞEHİR-KÖSEKÖY&KÖSEKÖY-GEBZE KESİMLERİ

Eskişehir-Köseköy Hızlı Tren Demiryolu hattının toplam uzunluğu 190 km olup, 250 km/sa proje hızına göre projelendirilmiştir.

Proje güzergahı Eskişehir’in batısından başlayarak kuzeye doğru Bilecik ve Sapanca’dan geçer ve Köseköy’de son bulur. Tektonik açıdan dünyanın en hareketli faylarının bulunduğu, Bilecik yöresinde derin vadilerin aşıldığı güzergâh, Ankara-İstanbul Hızlı Tren demiryolu güzergahının projecilik ve yapım şartları açısından en zor bölümünü oluşturmaktadır.

Gebze-Köseköy hattı ise, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi’nin 56 km’lik kesimini oluşturmakta ve İstanbul’da Marmaray hattına bağlanmaktadır. Hat, 110-160 km/sa proje hızına göre projelendirilmiştir.

Proje kapsamında, mevcut konvansiyonel hattın yüksek hızlı tren işletmeciliğine uygun bir biçimde rehabilite edilerek üç hatta çıkarılması yer almaktadır.

ANKARA-KONYA HIZLI TREN DEMİRYOLU

ANKARA-KONYA HIZLI TREN DEMİRYOLU

Demiryolu hattının toplam uzunluğu 212 km olup, 250 km/saat proje hızına göre projelendirilmiştir.