Skip to Content

Blog Archives

DURSUNBEY-HARMANCIK YOLU HEYELANI

DURSUNBEY-HARMANCIK YOLU HEYELANI

“Balıkesir – Dursunbey – Harmancık – Tavşanlı Yolu İnşaatı” işi kapsamında, meydana gelen stabilite sorunlarının çözümüne yönelik olarak ilgili kesimlerde, araştırma çalışmaları yapılmış ve alınması gerekli önlemler belirlenmiştir.

AKM-GAR BAĞLANTISI ACİL KAÇIŞ YAPISI

AKM-GAR BAĞLANTISI ACİL KAÇIŞ YAPISI

Acil Kaçış Yapısı mevcut TBM tünelleri ile yapı arasında at nalı tipi bağlantı tünelleri ile birbirlerine bağlanacak şekilde planlanmış ve 3 boyutlu olarak analiz edilmiştir.

KIZILAY AÇ-KAPA MAKAS YAPISI

KIZILAY AÇ-KAPA MAKAS YAPISI

Yoğun yapılaşma alanında yer alan 25 m derinliğindeki Ankara Metrosu Kızılay aç-kapa makas yapısı kazısında eğik kazıklar ve çelik iç destekler kullanılmıştır.

GAR-ADLİYE-KIZILAY BAĞ. MAKAS TÜNELİ

GAR-ADLİYE-KIZILAY BAĞ. MAKAS TÜNELİ

Ankara Metrosu Gar-Adliye-Kızılay bağlantısı kapsamında projelendirilen makas tünelinin genişliği yaklaşık 15.5 metre, yüksekliği ise yaklaşık 13 metredir. Söz konusu makas tüneli, Ankara kili içerisinde açılacak olup, büyük boyutları nedeniyle, tünel kazılarının Yeni Avusturya Tünel Metodu (NATM) prensiplerine göre ve altı aşamada yapılması planlanmıştır. Tünel 3 boyutlu modellenerek analiz edilmiştir.

DEVREK HEYELANI

DEVREK HEYELANI

Devrek-Ereğli Yolunda meydana gelen stabilite sorunlarının belirlenmesi ve önlenmesine yönelik olarak araştırma çalışmaları yapılmış ve alınması gerekli önlemler belirlenmiştir.

YAKAKENT-GERZE YOLU

YAKAKENT-GERZE YOLU

Yakakent-Gerze Yolu, Doğu Karadeniz Sahil Yolu’nun Samsun-Sinop arasındaki kesiminde, Yakakent ilçesinden başlayıp Gerze ilçesinde sonlanmaktadır. Güzergahın jeolojik açıdan oldukça sıkıntılı bir bölgeden geçmesi ve doğa/deniz güzelliği ile tanınan bölgede çevreye duyarlı bir proje oluşturulma zorunluluğu projenin önemli kriterlerini oluşturmaktadır. Bölünmüş yol standardında gerçekleştirilen yolun toplam uzunluğu 36 km’dir.